piątek, 13 listopada 2015

Sernik śliwka w czekoladzie




Pyszny i elegancki sernik na spotkanie z rodziną,
znajomymi, czy po prostu w gronie najbliższych.
Jego konsystencja jest idealna, mazista i kremowa.
Wszystko w oprawie inspirowanej  znaną śliwką nałęczowską.
Pochodzi z cudownej książki „Moje Wypieki - wielki powrót”,
jednak ja go odrobinę zmodyfikowałam na swoją potrzebę.
To kolejny deser, który trafia do moich ulubionych,
mam nadzieję, że Waszych też ;-)



Składniki:

Spód:
210g ciastek pełnoziarnistych (ja użyłam "Bonitki" z Biedronki)
35g roztopionego masła

Masa serowa:
500g twarogu półtłustego zmielonego trzykrotnie
250g serka mascarpone
3 duże jajka
175g cukru drobnego
130g gorzkiej czekolady, roztopionej i przestudzonej
2 łyżki mąki pszennej
2 łyżki rumu
100g śliwek kalifornijskich, pokrojonych na grubsze kawałki

Polewa czekoladowa:
50ml śmietanki kremówki 30%
50g czekolady gorzkiej

Do dekoracji:
6 śliwek w czekoladzie pokrojonych na grubsze plasterki

Wszystkie składniki powinni być w temperaturze pokojowej - to ważne, dzięki temu sernik wyjdzie idealnie równy.
1.       Ciastka i masło zmiksować na masę o konsystencji mokrego piasku. Dno tortownicy o średnicy 21 cm wyłożyć papierem do pieczenia, wysypać ciasteczka i wyrównać. Schłodzić.
2.       Wszystkie składniki na sernik oprócz czekolady i śliwek krótko zmiksować, tylko do połączenia składników, bez napowietrzania masy. Dodać czekoladę i zmiksować. Dodać suszone śliwki i wymieszać.
3.       Przelać do przygotowanej tortownicy, piec w temperaturze 150˚C przez 40-60 minut (po dotknięciu palcem cała powierzchnia sernika powinna być ścięta). Wyjąć, wystudzić, schłodzić.
4.       Aby przygotować polewę należy zagotować śmietankę w garnuszku, dodać czekoladę, pozostawić na chwilę i wymieszać powstania gładkiego sosu. Udekorować sernik polewą i pokrojonymi śliwkami w czekoladzie. Kroić po minimalnym 12 godzinnym schłodzeniu w lodówce.

Smacznego!








Przepis pochodzi z książki Doroty Świątkowskiej „Moje Wypieki - wielki powrót”.

4 komentarze: